Otážka: “Kde vložíť hashtagy na Instagrame – priamo do príspevku či prvého komentára?”, patrí k najčastejším, ktoré dostávam. Obvykle dôvodom je obava, či nesprávnym umiestnením nie je ovplyvnená dohľadateľnosť príspevku, čo by mohlo znížiť interakcie.
Čo je hashtag
Poďme si najprv povedať, čo hashtag vlastne je. Pokiaľ so sociálnymi sieťami len začínate, vedzte, že s týmto pojmom sa budete stretávať pravidelne. Hashtag je kľúčové slovo, fráza alebo veta, ktorá nasleduje za dvojitym krížikom (#). Hashtag môže obsahovať písmená, čísla alebo dokonca emotikony. V podstate popisuje čo sa na obrázku či videu nachádza.
Načo používame hashtagy
Hashtagy na pomáhajú vyhľadávať obsah na Instagrame podľa kľúčových slov. Hashtagy teda zaraďajú príspevky do kategérií. Na hashtag je možné kliknúť. Ak tak urobíte, Instagram Vám zobrazí všetky príspevky označené týmto hashtagom. Ak napríklad máte svoju cukráreň, kde pečiete a zdobíte krásne zákusky a torty a chcete aby sa Vás na instagrame našlo viac ľudí, pridáte k svojmu príspevku hashtag #cukraren.
Kde vložiť hashtagy na Instagrame
Vráťme sa teda k našej otázke, kde je najlepšie hashtagy vložiť. Z hľadiska dohľadateľnosti príspevku je úplne jedno či ich vložíte priamo do príspevku alebo do prvého komentára. Váš príspevok sa zaradí k tomuto hashtagu v každom prípade. Pri rozhodovaní kam hashtagy písať však zohráva úlohu estetické hľadisko. Ak pridáme hashtagy do prvého komentára, popisky k príspevkom vyzerajú úhľadnejšie. Ak ich predsa len chcete pridať priamo do popisiek, použite formátovanie a oddeľte text popisky od hashtagov medzerou.
Záver
Hashtagy môžete vkladať priamo do textu príspevku aj do prvého komentára. Nemá to vplyv na dohľadateľnosť príspevku a interakcie. Ak chcete aby text príspevku vyzeral úhľadnejšie, oddelte text od popisky pridaním medzery ale pridajte hashtagy do prvého komentára.
Ak zvažujete či mať sociálne siete pre svoj malý biznis, prečítajte si články Ako môžu sociálne siete pomôcť Vášmu biznisu a INSTAGRAM: 5 dôvodov prečo mať firemný účet.